Sukces Spółdzielni Socjalnej POMOST
- kategoria:
- Aktualności
Podmioty ekonomii społecznej muszą skutecznie konkurować na rynku. Wiele z nich nie otrzymuje już żadnych dotacji, wiele innych przestanie je otrzymywać po wyczerpaniu się unijnych środków, jakie zostały dla Polski przeznaczone w latach 2007 – 2013. Przedsiębiorstwa społeczne zabiegają więc o miejsce na rynku, starają się konkurować z innymi firmami. Potrzebują rozeznania potrzeb klienta, nowoczesnej polityki jakości, umiejętnego kształtowania cen itd. A do tego wszystkiego koniecznie potrzebny jest marketing.
Fundacja im. Królowej Polski św. Jadwigi stara się propagować ideę marketingu wśród środowiska ekonomii społecznej. W ramach projektu „Certyfikacja i promocja podmiotów ekonomii społecznej” (współfinansowanego ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich) fundacja zorganizowała (we współpracy z Fundacją Inicjatyw Społeczno – Ekonomicznych) ogólnopolskie organizacji wspierających rozwój ekonomii społecznej w całej Polsce. Uznano na nim nie tylko konieczność podnoszenia świadomości w zakresie marketingu wśród podmiotów ekonomii społecznej, ale także potrzebę promocji towarów i usług ekonomii społecznej poprzez dotarcie do społeczeństwa za pomocą znaku promocyjnego. Dzięki niemu każdy człowiek, każdy konsument, może opowiedzieć się „za” ekonomią społeczną.
Znak Promocyjny Ekonomii Społecznej
Cel jego istnienia jest bardzo prosty. Z jednej strony daje on klientom szansę kupowania produktów i usług ekonomii społecznej, a tym samym dokonywania ważnych społecznych działań - takie prospołeczne zakupy pozwalają przy okazji codziennych wydatków podejmować decyzje na rzecz ludzi potrzebujących, walczących o swoją samodzielność życiową i zawodową. Z drugiej strony certyfikowane podmioty ekonomii społecznej muszą dbać o jakość i konkurencyjność. Decyzja o zakupie ich produktów i usług wynika z potrzeb klienta i jakości oferty, zaś aspekt społeczny jest i powinien być dodatkowym bodźcem.
Podmioty ekonomii społecznej funkcjonują dzięki sprzedaży produktów i usług. Aby ułatwić konsumentom ich rozpoznanie, Fundacja im. Królowej Polski św. Jadwigi (przy współpracy innych organizacji pozarządowych) przygotowała kampanię oznaczania ich specjalnym znakiem promocyjnym.
Opracowano i zarejestrowano znak, który – podobnie jak najlepsze europejskie znaki jakości, intuicyjnie informuje klienta/kontrahenta o swoim przesłaniu. Wykorzystano w nim rozpoznawalne elementy: kod kreskowy, serce, torbę na zakupy. Stał się znakiem wysokiej jakości produktów i usług podmiotów ekonomii społecznej.
Posiadanie Znaku Promocyjnego Ekonomii Społecznej „Zakup Prospołeczny” wyróżnia wybrane jednostki spośród podmiotów ekonomii społecznej działających na danym terenie. Przyznanie znaku to wynik dbałości o stałe umocnienie rangi i wizerunku podmiotów ekonomii społecznej jako symbolu usług i produktów o najwyższej jakości, wykonanych w połączeniu z wyjątkową dbałością o wykorzystanie potencjału społecznego. Certyfikacja efektywnie wspomaga działania prowadzone przez odznaczone podmioty ekonomii społecznej w zakresie marketingu i public relations.
W piątek 29 listopada br. 3 kolejne przedsiębiorstwa społeczne z Wielkopolski otrzymały certyfikat Zakup Prospołeczny: Spółdzielnia Socjalna GRODZKA, Wielobranżowa Spółdzielnia Socjalna A-Z oraz Spółdzielnia Socjalna POMOST. Uroczyste wręczenie certyfikatów odbyło się podczas Dni Ekonomii Społecznej zorganizowanych w Ostrowie Wlkp. przez Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej przy Fundacji im. Królowej Polski św. Jadwigi i Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu.
Certyfikat dla Spółdzielni Socjalnej POMOST odebrali założyciele: Włodzimierz Mazurkiewicz Starosta Kępiński oraz ks. Sławomir Grześniak Dyrektor Caritas Diecezji kaliskiej oraz Zarząd: Zuzanna Czworowska Prezes oraz ks. Tomasz Hojeński Wiceprezes SS POMOST.