Powiatowa Rada Rynku Pracy
- kategoria:
- Aktualności
29 września pod przewodnictwem Wiktora Gruszki odbyła się II Powiatowa Rada Rynku Pracy kadencji 2015 - 2019. Tym razem posiedzenie miało charakter szkolenia i dot. partnerstwa lokalnego jako sposobu na ożywienie społeczno- gospodarcze powiatu oraz tworzenie nowych miejsc pracy.
W spotkaniu udział wzięli: Czesław Balcerzak – reprezentujący samorząd gminy Rychtal, Marek Wróbel – przedstawiciel Pracodawców, Czesław Kokot – Przedstawiciel Forum Społeczno Gospodarczego, Barbara Łuczak i Sławomir Chudy - przedstawiciele związków zawodowych, Ewelina Karwacka i Grzegorz Grzunka – przedstawiciele organizacji pozarządowych, Iwona Rataj – Dyrektor PUP oraz Jadwiga Olszowska Urban – trenerka szkolenia.
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i powitanie gości.
2. Przyjęcie porządku posiedzenia.
3. Przyjęcie protokołu z posiedzenia Powiatowej Rady Rynku Pracy z 9 kwietnia 2015r.
4. Szkolenie „Partnerstwo lokalne” sposobem na ożywienie społeczno – gospodarcze powiatu i tworzenie nowych miejsc pracy:
I SESJA - Partnerstwo jako metoda rozwoju lokalnego i integracji społecznej w gminie,
powiecie na rzecz tworzenia nowych miejsc pracy:
1) Co to jest partnerstwo? - wprowadzenie do zagadnienia.
2) Model Polsko - Amerykańskiego Programu Partnerstwa Lokalnego 2002 – 2015.
3) Dobre praktyki wdrażania Programu Partnerstwa Lokalnego w Polsce.
4) Diagnoza korzyści i barier we wdrażaniu partnerstwa lokalnego w powiecie.
II SESJA - Przez współpracę do sukcesu, czyli partnerstwo lokalne:
1) Diagnoza społeczna kępińskiego rynku pracy.
2) Metodologia warsztatów lokalnego ożywienia społeczno – gospodarczego na rzecz rynku pracy, czyli jak wdrożyć z udziałem przedsiębiorców, samorządu, III sektora i sektora ekonomii społecznej warsztaty lokalnego ożywienia społeczno – gospodarczego na rzecz rynku pracy w powiecie kępińskim?
3) Etapy budowania Kępińskiego Partnerstwa Lokalnego na rzecz ożywienia społeczno – gospodarczego, aktywizacji rynku lokalnego i tworzenia nowych miejsc pracy, czyli budowanie sieci partnerskiej w powiecie kępińskim.
4) Identyfikacja partnerów i zasobów lokalnych do sieci partnerskiej.
III SESJA - Moja rola w Kępińskim Partnerstwie Lokalnym na rzecz rozwoju rynku pracy:
1) Moja rola w zespole. Czego potrzebują ludzie w kontaktach z innymi?
5. Wolne wnioski.
6. Zamknięcie posiedzenia.
Ustalenia ze szkolenia
1. Gminy wraz z Powiatem podejmą dalszy ciąg wdrażania Kępińskiego Partnerstwa Lokalnego EDUKACJA – PRACA - RYNEK PRACY – wspólna organizacja dalszych warsztatów w oparciu o diagnozę wypracowaną na I i II warsztacie w roku 2014 z udziałem decydentów z gmin i powiatu: Starosty, Zarządu Powiatu, Skarbnika i Sekretarza Powiatu, radnych powiatu, Burmistrza, Wójta, Skarbnika i Sekretarza Gminy, radnych z gmin, przedsiębiorców, III sektora, sektora ekonomii społecznej oraz młodzieży szkolnej, rodziców, nauczycieli, dyrekcji szkół i innych placówek edukacyjnych, wydziałów edukacji z gmin i powiatu
- III i IV warsztat Kępińskiego Partnerstwa Lokalnego EDUKACJA – PRACA - RYNEK PRACY – uczestnicy w oparciu o diagnozę lokalną wypracują propozycje projektów społeczno – gospodarczych, które będą realizować w powiecie kępińskim w różnorodnych partnerstwach w celu rozwiązywania wspólnie problemów i potrzeb mieszkańców z gmin i powiatu kępińskiego
- V i VI warsztat Kępińskiego Partnerstwa Lokalnego EDUKACJA – PRACA - RYNEK PRACY – uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności pisania projektów w oparciu o wytyczne na okres programowy 2014-2020 i opracują ostateczne projekty społeczno – gospodarcze do składania ich w konkursach POWER, RPO i innych.
2. PUP w Kępnie jest dobrą praktyką wypełniania luki miedzy edukacją a rynkiem pracy.
W tym zakresie należy kontynuować:
- spotkania dyrektorów szkół, wydziałów edukacji, PRRP, Powiatu, Gmin i przedsiębiorców nt. problemów lokalnego rynku pracy i oczekiwaniach lokalnych pracodawców dot. edukacji i przygotowania pracowników
- należy zbadać ankietą oczekiwania pracodawców wobec pracowników dot. kompetencji społecznych i kompetencji zawodowych – dotrzeć do przedsiębiorców poprzez gminy, PUP – wspólnie przedyskutować raporty z ankiet z dyrektorami szkół, wydziałami edukacji i organami prowadzącymi szkoły w celu współpracy edukacji z rynkiem pracy
- należy promować partnerstwo między przedsiębiorcami – współpracują branżowo i potrzeba teraz konsolidacji w partnerstwie wszystkich przedsiębiorców
Powiązana galeria zdjęć:
Nie znaleziono galerii.