Posiedzenie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego
- kategoria:
- Aktualności
Głównym celem spotkania było wydanie opinii do „Planu Zarządzania Kryzysowego Powiatu Kępińskiego”. Ze względu na obszerność tego dokumentu prace nad jego sporządzeniem trwały prawie 3 miesiące – okres ten obejmuje trwające prawie 3 tygodnie konsultacje z podmiotami odpowiedzialnymi za realizacje zadań. Dokument ten jest tworzony na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1166).
Należy zwrócić uwagę, że Wojewoda Wielkopolski Zarządzeniem nr 292/14 z dnia 16 maja 2014 r. wydał zalecenia do powiatowych planów zarządzania kryzysowego, w których szczegółowo określił formę i zakres informacji publikowanych w dokumencie.
Plan Zarządzania Kryzysowego Powiatu Kępińskiego zawiera następujące, wymagane elementy:
plan główny – w części charakterystyka zagrożeń oraz ocena ryzyka ich wystąpienia zawiera katalog zagrożeń, ocenę ryzyka wystąpienia zagrożenia, mapy ryzyka, mapy zagrożeń. Dokument zawiera również:
- zadania i obowiązki uczestników zarządzania kryzysowego w formie siatki bezpieczeństwa;
- zestawienie sił i środków planowanych do wykorzystania w sytuacjach kryzysowych;
- zadania określone planami działań krótkoterminowych, o których mowa w art. 92 ustawy Prawo ochrony środowiska.
druga część planu zawiera opis zespołu przedsięwzięć na wypadek sytuacji kryzysowych tj.:
- tryb uruchomienia niezbędnych sił i środków;
- procedury reagowania kryzysowego (PRK);
- współdziałanie między siłami uczestniczącymi w realizacji przedsięwzięć planowanych na wypadek sytuacji kryzysowych.
trzecią część planu stanowią załączniki funkcjonalne, w tym załącznik niejawny.
Warto nadmienić, że Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego pozytywnie zaopiniował „Plan Zarządzania Kryzysowego Powiatu Kępińskiego”. Ponadto podczas spotkania Komendant Komendy Powiatowej Policji w Kępnie omówił cel i przebieg planowanego szkolenia w zakresie reagowania na informacje telefoniczne o podłożeniu ładunków wybuchowych w obiektach użyteczności publicznej.