Pogotowie Migowe
- kategoria:
- Aktualności
Osoba głucha i pracownik urzędu czy instytucji może w godzinach od 8.00 do 16.00 za pośrednictwem kamerki internetowej na komunikatorze np. Skype lub ooVoo skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego świadczącego usługi on-line.
Dzięki temu zarówno osoba głucha jak i pracownik instytucji w czasie rzeczywistym mogą komunikować się i załatwić zgłaszaną sprawę.
Warto nadmienić, że realizacja prawa osób niesłyszących do komunikowania się we własnym języku i dostępu do informacji jest możliwa dzięki realizowanemu projektowi: „Prawo do informacji dla Głuchych” z środków EOG za pośrednictwem Fundacji Batorego.
Celem projektu jest zwiększenie dostępu osób głuchych do poradnictwa prawnego i obywatelskiego oraz do informacji prawnej w ramach Centrum Poradnictwa Prawnego osób niesłyszących on-line.
Realizacja tego zadania odbywa się w innowacyjny sposób, gdyż za pośrednictwem komputera i Internetu a dokładniej za pośrednictwem komunikatorów internetowych z kamerkami, gdyż świadczone usługi są prowadzone w Polskim Języku Migowym.
Inny element innowacyjny na skale całego kraju to fakt, iż w godzinach od 8.00 do 16.00 osoby głuche i ich otoczenie z całego kraju mogą bezpłatnie skorzystać z naszej pomocy tam gdzie potrzebny jest kontakt osoby słyszącej np. telefon do przychodni, umówienie spotkania w urzędzie czy rozmowa w sklepie. Wszystko to w ramach Pogotowia Migowego, gdzie dyżurują doradcy i tłumacze języka migowego.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie projektu: http://glusitv.pl/prawo-pit/
Każda osoba niesłysząca potrzebująca pomocy w swoich sprawach życiowych może uzyskać pomoc kontaktując się z ekspertami za pośrednictwem Skype: resgest, komunikatora internetowego ooVoo: pitagorastv, res-gest_glusitv.pl lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: lub za pośrednictwem telefonu (SMS) 782-568-450
format | Nazwa pliku | Data publikacji | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|---|
jpg | batory.jpg | 14-12-11 09:44 | 3.46MB | pobierz plik: batory.jpg |