• mapa strony
  • język migowy
  • BiP
adres
ul. Kościuszki 5, 63-600 Kępno
telefon
tel. +48 62 78 28 900, +48 62 78 28 905
e-mail
Strona główna Wydarzenia
06 Listopad 2015
kategoria:
Aktualności

Serdecznie zachęcamy wszystkich obywateli do korzystania ze strony www.obywatel.gov.pl oraz infolinii 222 500 115 w celu uzyskania prostej i  zrozumiałej informacji, jak załatwić najpopularniejsze sprawy w urzędzie.

Serwis www.obywatel.gov.pl  powstał w ramach programu pl.ID - ważnego państwowego projektu informatycznego zrealizowanego wspólnie przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Centralny Ośrodek Informatyki. Celem programu była budowa rozwiązań, dzięki którym wiele spraw w urzędzie załatwimy szybko i sprawnie. Serwis OBYWATEL.GOV.PL realizuje ten cel.

Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowód ,paszport, prawo jazdy  czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić. Struktura strony nie odzwierciedla podziałów resortowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język.

System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod 222 500 115, dowiedzą się Państwo, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna – 222 500 115), a także na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).

 

kategoria: Powiązane pliki [1]
format Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
pdf KPRM_OBYWATEL_A6_druk.pdf 15-11-06 14:15 94.39KB pobierz plik: KPRM_OBYWATEL_A6_druk.pdf
do góry